یکشنبه ۹ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۴:۲۷
۰ نفر

ترجمه نیلوفر قدیری: کابینه جدید انگلیس را باید کابینه 60‌ میلیون پوندی نامید.

دولت ائتلافی دیوید کامرون که با شعار« انصاف» کار خود را آغاز کرده وزرایی دارد که همگی به طبقه میلیونر جامعه انگلیس تعلق دارند، به همین دلیل اکنون این اتهام مطرح شده که سکان سیاست در انگلیس باردیگر به دست ثروتمندان افتاده‌است.

از 29‌وزیر کابینه انگلیس 23‌نفر دارای سرمایه و دارایی‌ای معادل بیش از یک میلیون پوند هستند.خود دیوید کامرون، نخست‌وزیر و رهبر محافظه‌کار هم به طبقه اشراف‌زاده انگلیس تعلق دارد. او، هم در دوران مدرسه و هم در دانشگاه در مؤسسات خاص و مخصوص میلیونرها تحصیل کرده که هر کسی از میان مردم معمولی انگلیس چنین فرصتی نداشته‌اند. این موضوع اکنون درکانون توجه رسانه‌های انگلیس قرار گرفته‌است.

دولت قبلی انگلیس را حزب کارگر بدون شریک رهبری می‌کرد. این حزب همانطور که از اسمش هم پیداست سیاست‌های حمایتی از طبقه متوسط و ضعیف جامعه را دنبال می‌کرد. اکنون اما 2‌حزب شریک در قدرت، یعنی محافظه‌کاران و لیبرال‌دمکرات‌ها و وزرایی که نماینده این احزاب در پارلمان و دولت هستند، از طبقه میلیونر هستند.

افکار عمومی انگلیس نسبت به این موضوع بیشتر حساس شده بودند و دلیل آن هم جنجال و رسوایی‌ای است که سال گذشته پیرامون حساب‌سازی نمایندگان پارلمان انگلیس ایجاد شد. ماجرا این بود که نمایندگان پارلمان از دو  حزب کارگر و محافظه‌کار، بسیاری از هزینه‌های شخصی و خانوادگی خود را به حساب دولت و هزینه عمومی می‌گذاشتند. این ماجرا را رسانه‌های انگلیسی فاش کردند و هنوز تحقیق درباره آن ادامه دارد.

روزنامه انگلیسی دیلی‌میل نگاهی تفصیلی دارد به فهرست میلیونرهای دولت جدید انگلیس و میزان درآمد و سرمایه‌ آنها.در این فهرست تنها 6 وزیر درآمدی زیر یک میلیون پوند دارند. این 6 وزیر نسبتا فقیر وزرای تجارت، بهداشت، دولت محلی،  وزیر مشاور،وزیر مشاور در امور استان‌ها و وزیر امور اسکاتلند هستند که شماره‌های 24 تا 29را شامل می‌شوند. 

1) لرد استرات‌کلاید- رهبر مجلس لردها

این بارون 10‌میلیون پوندی یکی از والدینش بلژیکی هستند و از این نظر نیمی انگلیسی و نیمی بلژیکی خوانده می‌شود، شرکت املاک خانوادگی خود را مدیریت می‌کند. او خانه‌ای 3/2‌میلیون پوندی در وست‌مینیستر دارد.

2) فیلیپ هاموند وزیر امور حمل‌و‌نقل

هاموند که پیش از این قرار بود منصبی مهم‌تر در وزارت دارایی داشته باشد، 5/7‌میلیون پوند ثروت دارد.

 او سهامی 6‌میلیون پوندی در شرکت‌های املاک دارد و صاحب خانه‌ای یک میلیون پوندی در وست‌مینیستر است. هاموند همچنین یک خانه 400‌هزار پوندی هم در لندن دارد.

3) جورج آسبورن- وزیر خزانه‌داری

او جوان‌ترین وزیر کابینه انگلیس است و 6/4‌میلیون پوند ثروت دارد. آسبورن صاحب سهامی 2‌میلیون پوندی در شرکت پدرش است و در خانه اجدادی 2‌میلیون پوندی در ناتینگ هیل لندن زندگی می‌کند.

4) جرمی هانت- وزیر فرهنگ رسانه و ورزش

ثروت این وزیر کابینه به بیش از 5/4‌میلیون پوند می‌رسد. او 4‌خانه در نقاط مختلف انگلیس دارد.

5) دیوید کامرون- نخست‌وزیر

ثروت کامرون به 4‌میلیون پوند می‌رسد. او و همسرش به خانواده ثروتمندی تعلق دارند و دارایی‌های خانوادگی و شخصی دارند. خانه آنها در لندن بیش از 7/2‌میلیون پوند ارزش دارد. همسر کامرون مدیر امور خلاقیت و نوآوری یک شرکت بزرگ است که سال گذشته تنها 300‌هزار پوند پاداش دریافت کرده‌است. هر دوی آنها از خانواده‌های ثروتمندشان هم ارث کلانی می‌برند. ارثیه خانواده دیوید کامرون برای او به بیش از 30‌میلیون پوند می‌رسد.

6) کریس هانی- وزیر انرژی و تغییرات آب و هوایی

او پیش از وزارت روزنامه‌نگار و کارشناس اقتصادی بود و مرد 9‌خانه‌ای لقب داشت. ثروت او به 5/3‌میلیون پوند می‌رسد و چند خانه در لندن و آکسفورد دارد. او همچنین در فرانسه هم یک ویلای تابستانی دارد. همسرش هم در یونان صاحب ملک است.

7) دومنیک گریو- دادستان

گریو با 3‌میلیون پوند ثروت، در مؤسسات بزرگی چون بانک سلطنتی اسکاتلند سهام دارد. او همچنین صاحب چند خانه است.

8) فرانسیس ماد- وزیر امور کابینه

او با 3‌میلیون پوند ثروت در فرانسه و انگلیس صاحب ملک است. او همچنین در چند شرکت هم سهامدار است.

9) ویلیام هیگ- وزیر خارجه

این چهره جنجالی حزب محافظه‌کار 5/2‌میلیون پوند ثروت دارد. او از طریق انجام سخنرانی در سال‌های گذشته ثروت زیادی به دست آورده‌است. او برای هر سخنرانی 25‌هزار پوند دریافت می‌کند.

10) اندرو میچل- وزیر امور توسعه بین‌المللی

او پیش از ورود به کابینه یک بازرگان و بانکدار بود و اکنون ثروتی معادل 2‌‌میلیون پوند دارد. ارزش خانه او در لندن به بیش از 6/1‌میلیون پوند می‌رسد.

11) دیوید لاوز- وزیر دارایی

او بخش عمده ثروت 2‌میلیون پوندی خود را از طریق سرمایه‌گذاری روی ارزش دلار به دست آورده‌است. البته این ثروت او نماد چندانی ندارد و او ملک و دارایی ثبت شده زیادی ندارد. او به‌صورت غیرمستقیم در چند بنگاه و مؤسسه سهامدار است.

12) نیک کلگ- معاون نخست‌وزیر

کلگ هم مانند شریک ائتلافی خود، کامرون، خانواده ثروتمندی دارد. ثروت او به 9/1 میلیون پوند می‌رسد.

13) دیوید ویلتس- وزیر بازرگانی، نوآوری و مهارت

ویلتس که همسری هنرمند و معروف دارد، صاحب ثروتی معادل 9/1‌میلیون پوند است. ارزش خانه او به 3/1‌میلیون پوند می‌رسد.

14) ترسا می- وزیر امور زنان و برابری

ثروت این زن به 6/1‌میلیون پوند می‌رسد.

15) الیور لتوین- وزیر امور کابینه در وزارت کشور

او یک بانکدار سابق با 6/1‌میلیون پوند ثروت است و خانواده‌ای دانشگاهی دارد. او در لندن خانه‌ای به ارزش 800‌هزار پوند دارد.

16) کارولین اسپل‌مان- وزیر غذا و محیط‌زیست و امور روستایی

او در گذشته عضو اتحادیه کشاورزان انگلیس بوده و صاحب یک شرکت بیوتکنولوژی به همراه شوهرش است. ارزش ثروت او بالغ بر 5/1‌میلیون پوند است.

17) اون پاترسون- وزیر امور ایرلند شمالی

پاترسون کسب و کاری پرمنفعت در بازار املاک و خرید و فروش و رهن و اجاره دارد. ثروت او به 5/1‌میلیون پوند می‌رسد.

18) چریل گیلن- وزیر امور ولز

گیلن دختر یک افسر ارتش است که 3‌خانه دارد. ارزش دارایی او به 5/1‌میلیون پوند می‌رسد.

19) کنت کلارک- وزیر دادگستری

کلارک که وزیر کهنه‌کار کابینه انگلیس است در شرکت‌هایی چون بریتیش پترولیوم و دیاگو سهام دارد. ثروت او به یک میلیون پوند می‌رسد. او در ناتینگهام‌شایر خانه‌ای به ارزش 500‌هزار پوند دارد.

20) سرجورج یانگ- رهبر مجلس عوام

او یک اشراف‌زاده با ثروت یک میلیون پوندی است.

21) یان دانکن اسمیت- وزیر امور کار و بازنشستگی

دانکن اسمیت، رهبر سابق حزب محافظه‌کار، صاحب یک میلیون پوند ثروت است. اما او این ثروت را مدیون همسرش است زیرا بخش عمده این ثروت را همسرش به دست آورده است.

22) مایکل گاو - وزیر آموزش

او از دستیاران نزدیک کامرون است و یک میلیون پوند ثروت دارد. درآمد سالانه او از روزنامه‌نگاری و نگارش کتاب 70 هزار پوند است.
23) لیام فاکس- وزیر دفاع
دکتر فاکس با ثروت یک میلیون پوندی، یکی دیگر از وزرای کابینه انگلیس است که چند خانه دارد.

کد خبر 108546

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز